Konserten nærmer seg, og dirigent Steffen Kammler har hatt egen prøve med sopransolistene, Gunda-Marie Bruce og Hannah Agnethe Pold. De synger i Vivaldis Gloria og Magnificat – det låter vakkert!

Både Gunda-Marie og Hannah har sunget Vivaldi før. Gloria var Hannahs første solistoppdrag med orkester som 16-åring. Da sang hun partiet som Gunda-Marie synger nå, og vil med konserten vår ha sunget hele solopartiet. Gunda-Marie sang Gloria sammen med Cæciliaforeningen i 2013.

Gunda-Marie har et sterkt forhold til Vivaldi.
– Jeg hørte kontinuerlig på De fire årstider da jeg mistet pappa som 10-åring. Det var veldig god trøstemusikk for meg.

Hvilken stemning setter Vivaldi våre sopransolister i?
Hannahs første reaksjon er hun blir glad. Begge er enige om at Vivaldis musikk flyter godt, er vakker, men også melankolsk. Den har også variasjoner:
– I Vivaldis musikk er det en ny liten verden i hver sats, sier Gunda-Marie.

Hvorfor skal folk komme på konsert?
– Fordi dette er musikk for sjelen! Den gir trøst, håp og glede. Alle trenger dette nå. Vivaldi er for alle! Det går da ikke an å ikke like Vivaldi! – sier våre to sopransolister.

Vi i Cæciliaforeningen er selvsagt helt enige!