Vil du synge i et stort kor med orkester?

Cæciliaforeningen har eksistert siden 1879 som et frittstående kor som eier og styrer seg selv. Vi er over 80 aktive medlemmer, og fremfører mest store kirkemusikalske verk med orkester og solister. Vi tar stadig inn nye medlemmer fra alle stemmegrupper, men vi er for tiden spesielt på utkikk etter nye sopraner. Les mer om oss her.

Er du interessert, kan du komme og være med på en øvelse. Før opptak må nye medlemmer prøvesynge for dirigenten. Du får testet stemmeomfang og gehør, og du må synge en enkel sang du har forberedt.

hva kan vi tilby nye medlemmer?
  • En meget dyktig dirigent
  • Egen pianist/repetitør
  • Gode, sentrale øvingslokaler
  • En spennende sammensetning av musikalske verk fra forskjellige epoker
  • Mektige konsertopplevelser med profesjonelle solister og musikere
  • Hyggelige medsangere i alle aldersgrupper
  • Halv kontingent for medlemmer under 30 år
  • Gratis for medlemmer under 25 år
hva krever vi av deg?
  • At du er mellom 16 og 55 år
  • At du har en ren og klar stemme
  • At du har mulighet til å øve hjemme når det trengs.
  • At du som hovedregel kan møte på minst 80% av øvelsene
  • At du tar din del av fellesoppgaver som fordeles mellom medlemmene

Fellesoppgaver fordeles mellom kormedlemmene. Noen eksempler på fellesoppgaver er

• Kaffekoking til øvelsene
  • Rigging til konserter
  • Kirkesang i Frogner kirke tre ganger per år (Kirkesang er korets motytelse for å bruke Frogner kirke som konsertlokale. Medlemmer som av livssynsgrunner eller andre årsaker innvilges fritak for kirkesang kompenserer for dette med økt innsats på andre fellesoppgaver)
  • Verv i styre eller arbeidsgrupper
  • Stemmeøving eller oppvarming av koret på øvelsene
kontingenten

Kontingenten for et semester er kr 1550,- for medlemmer over 30 år og kr 775,- for medlemmer under 30 år.
Dessuten er det gratis medlemskap sangere under 25 år!
For damer kommer det også et depositum på kr 800,- for drakt (korkappe + skjørt).

vi øver

Vi øver hver mandag fra 19.00 til 21.30 i Professor Dahls gate 30, mellom Majorstuen og Frogner
Klikk for kart!.

Hjertelig velkommen til korøvelse!

Kontakt oss gjerne dersom det er noe du lurer på.
post@ceciliaforeningen.no

Se hva noen av våre medlemmer sier om det å være sanger i Cæciliaforeningen:

«Jeg synes det er spesielt fint å synge i Cæciliaforeningen fordi det er et stort kor. Fra den første øvelsen jeg var med på, i 1994, husker jeg veldig godt den enestående opplevelsen det var å stå midt inne i all stemmeklangen. I vårt kor får du også muligheten til å være med på et bredt utvalg av de store verkene for kor og orkester.» (Knut, bass)

«Når jeg skulle finne et kor som passet meg, var mine kriterier at koret skulle ha mange medlemmer, og at det skulle sette opp store verker med orkester til. Jeg er en stor fan av «gåsehud-musikk» og som sanger i Cæciliaforeningen har jeg fått oppleve dette mange ganger 🙂 Det er en fantastisk opplevelse å fremføre musikk som man ser publikum blir rørt av!» (Nina, sopran)