Stefan Zlatanos er Cæciliaforeningens faste repetitør, og koret har hatt stor glede av hans kunnskap, inspirasjon og assistanse.

Stefan er utdannet pianist og kordirigent og har studerte ved både Norges Musikkhøgskole (NMH) 2009 og ved «Hanns Eisler Hochschule für Musik Berlin». Han har også tatt etterutdanning i kordireksjon med ved NMH.

Stefan jobber fast som akkompagnatør ved NMH, Oslo By Steinerskole, Høyskolen i Staffeldtsgate og Universitetet i Agder (UiA). Han har også lang erfaring med å undervise i musikkteori for amatørmusikere.

Stefan har bred erfaring med korledelse, og han har dirigert flere verker for kor og orkester. Høsten 2014 var han dirigent for uroppføringen av «Kunsthall Oslo» sin konseptopera-opptreden i Oslo rådhus, en oppføring som ble nevnt i New York Times. Under Oslo Operafestival var han musikalsk ansvarlig for oppsetningen av «I pagliacci».

Stefan driver også et prosjektbasert vokalensemble, Oslo madrigalensemble, som opptrer på offentlige konserter og i lukkede sammenhenger. Stefan spiller fast i inn- og utland med Alexander Rybak, og arbeider jevnlig med flere av Norges fremste operasangere, bl.a. på legendariske Underwater Pub. Han er en meget ettertraktet freelance-pianist, og spiller alt fra klassisk, jazz og pop til samtidsmusikk og folkemusikk. Han komponerer, arrangerer og synger.

I 2016 ga Stefan ut sin første soloplate.